Jobba VS Stallet

Godmorgon
 
Jag pluggar ju vanligtvis och nu har jag sommarlov så då passar jag på att jobba massor för att CSN ger inte mycket pengar. Men det har sina nackdelar för hade jag bestämt hade jag varit ledig hela sommaren och bara varit ute i stallet, för det är så mycket roligare att vara där och pyssla med Nisse än att vara fast inne och jobba. 
 
De enda roliga är när man jobbar med alla finingar som igår med Karin (bild), Palmira & Lisa. <3
 
Idag är jag ledig, och då ska jag givetvis ut till stallet. Jag kommer rida och jag tänkte klättra med Nisse för att stärka honom, vi har en klätterskog och jag ska flörta lite med Mamma och se om hon vill gå med oss till den för jag tror inte jag vågar rida där själv, det bor nämligen en älg familj (mamma älg & 2 bebis älgar) och jag har respekt för dem.
 
En gång hoppade jag och Marble i vår lilla hoppskog (finns några stockar där) och då hoppade vi in i en sovande älg. En annan gång när jag var ute och galopperade med Amandas ponny Billy galopperade en älg efter oss. Det var sjukt läskigt. Och en annan gång låg en älg och sov i vår energi skog och jag red på Monas häst Otto och Otto vände på en 5 öring och jag höll på att falla av. Så nej jag tänker inte rida själv. Så Mamma blink blink vill du power walka med oss idag?
 
Kolla så snygga de är ;) Jag hade precis ridit och sen gick vi en sväng med Nisse och Power walkade 
haha. Jag sprang runt och hade mig och Nisse ville springa med mig hela tiden. Sötnosen.
 

Hur härligt är inte det här?
 
Nu ska jag ringa min Mamma och se vad hon gör. Det är varmt idag så vi åker nog ut på eftermiddagen så vi slipper få värmeslag. 
 
Puss
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adonis

f.2008 Friendship - Bernstein

RSS 2.0