Stormen Sven.

Hej
 
Idag har både Jag och Nisse jobbat hårt. Fast mest jag om jag ska vara ärlig då jag var tvungen att brodda honom innan ridpasset idag. Jag avskyr det, jag blev yr och höll på att svimma. Haha klen tjej. 
 
Eftersom stormen Sven hälsar på i Stockholm också men inte i full stryka så blev det till och trimma i ridhuset idag. Jag har haft en liten svacka där jag fokuserat på fel saker när jag ridit, jag har fokuserat på mig själv istället för Nisse och mig som team. 
 
Men idag så hjälpte min snälla gudmor mig och gav lite tips och trix för att jag skulle komma ur svackan. 
Vilket gick strålande. I början tänkte jag mest på de andra istället för att fokusera på Nisse. Jag tror det blir så för jag har varit så stressad senaste tiden så tankarna flyger runt och jag får svårt att koncentrera mig. 
 
Men idag så jobbade jag och Nisse tillsammans och vi var båda fokuserade på varandra istället för allt runt omkring. Nisse har också lätt för att tappa fokus och tittar på de andra hästarna eller lyssnar efter ljud utifrån så man får aktivera honom hela tiden och det gjorde jag idag. 
 
Vi red mycket på volt, trav sen skritt några steg sen trav igen. Jag fick tänka på min lättridning så den skulle vara lugn. Vi gjorde även lite sid förflyttning på långsidorna. Och stundtals var han kanon fin, i bra form och reglerbar med fin fina hjälper. 
 
I slutet jobbade vi i galopp på samma sätt, galopp till trav till galopp. 

När jag travade av honom efter kunde jag ha långa tyglar och han gick avslappnat och lyssnade exemplariskt på mig. 
 
Duktiga häst! Imorgon hoppas jag att vi ska rida lite bommar. 
 
Nu ska jag sova. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adonis

f.2008 Friendship - Bernstein

RSS 2.0