Fantastiska dagar i stallet.

Nu har jag träningsvärk kan jag tala om. Jag har ridit ordentligt två dagar i rad, så både jag och Nisse varit svettiga. 
 
Men oj så fin Nisse har varit, Han har jobbat på super bra och varit super fin. Han är så kul att rida för han har så mycket energi och han vill verkligen. Och det är så kul för han kan vara helt ofokuserad men när man väl börjar arbeta så blir han helt inne och lyssnar fullt på en. 
 
Jag är så nöjd med dessa två dagar för vi båda har jobbat så bra :) 
Och han har fått så många klappar och så mycket beröm. Han känner sig som en stjärna och världens bästa häst. 
Jag har sagt det förut men han är så rolig att rida och han har utvecklats massor. 


Efter passet så tvättade jag Nisses svans för den har varit grå i stället för svart nu när det varit lerigt. 
Men nu är det ju fruset i hagarna så nu kommer svansen vara svart. 
Jag lyckades skumma ner hela spolspiltan för jag överkonsumerade schampoo. 
Nisse tyckte nog jag var onödig för han ville bara gå in i boxen för han vet att efter varje träningspass finns det massa hö och så får han en hink med lite pellets, äpplen och morötter. Den hinken slukar han fort. 
 
Nästa vecka kommer sadelutprovarn för vår sadel ligger inte helt 100 så förhoppningsvis blir det en ny sadel nästa vecka. 
Sen veckan efter det ska vi till en tjej som ska kolla igenom hela Nisse för att se så han mår bra i kroppen. 
Jag tycker det är viktigt att kolla igenom hästen regelbundet speciellt när man tränar och bygger upp hästen för det blir lätt spänningar och ömma muskler osv. 
 
Nu ska jag somna lycklig eftersom vi har världens finaste häst. <3
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adonis

f.2008 Friendship - Bernstein

RSS 2.0