2013 mot 2014

Hejsan.
 
Sista dagen på 2013, vilket år det varit. Nu har vi haft Nisse i ca. 8 månader. Jag ska se till och filma honom i dagarna så ni får se hans fantastiska framsteg. 
 
Just nu är Nisse fylld med energi, går man ut och går med honom så ska han försöka leka med en genom att bita i luvan på jackan och när man säger nej så hoppar och studsar han. Sötnosen. 
 
Det är så kul och se hur mycket mer energi han fått, från att orka ridas i 10 min till att kunna rida ett fullt pass med skritt, trav och galopp. Och man kan ställa högre krav på honom och han lär sig väldigt snabbt. 

Som alltid med nya år & nya förutsättningar så ska det bli spännande vad 2014 har att erbjuda. 

Mina mål med Nisse är:
 
  • Han ska på träning under våren kunna ridas ett LB program så att vår tränare tycker det är godkänt.
  • Miljötränas, ställa fram dressyrstaket osv när man rider så att det inte är konstigt när man kommer ut och tävlar i framtiden. 
  • Börja trava lite bommar (han tycker dem är sjukt läskiga just nu)
  • Vi (Mamma,Jag och Han) ska ut på minst en tävling eller pay and ride under 2014. Men det är efter han kan gå ett LB program. Men  i alla fall komma i väg till olika platser för miljöträning. 
  • Hösten 2014 ska han kunna gå ett LA program så vår tränare tycker det är godkänt. 

  • Sen givetvis så ska vi ha kul med Nisse, Han ska få varierad träning så han håller länge. För en häst som Nisse är sällsynt. Han är livskamrat och familjemedlem. 
Det här är mina mål med Nisse och Mammas mål vet jag inte. Vi ska i alla fall alla 3 ha ett sjukt kul 2014. 

Kolla den här sötnosen. Bilden är tagen efter att vi varit ute på en powerwalk. Han slängde i sig höt som om han inte fått mat på flera år. Hahaha han älskar mat. Han hade mat i hela huvudet. 
 
Så här snygg var han när jag kom. Tur han har täcke med helhals ute.
 
<3
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adonis

f.2008 Friendship - Bernstein

RSS 2.0