Måndag

Världens bästa Nisse. Fy tusan vad jag älskar våran lilla häst. Bättre häst kunde vi inte köpt. 
Känns som om jag alltid skriver det men han är så himla go och snäll. 
 
Man ser framsteg varje dag med honom, han vill verkligen lära och tycker det är sten kul att jobba. 
 
Igår var jag ute och vi trimmade i ridhuset. Två andra red lektion i ridhuset samtidigt men Nisse brydde sig inte om dem eller att det satt massa människor på läktaren och kollade utan han lyssnade på mig och var mjuk från starten. Vi jobbade mycket i trav med övergångar till skritt och sen igång i trav igen. Mamma tränade på det i Söndags för vår tränare så jag körde vidare på samma spår. Gjorde även mycket volter längs långsidorna och serpentinbågar. I galoppen rullade vi mest på för att ha ett bra tempo för det kan lätt bli lite undertempo på galoppen. 
 
Han var riktigt nöjd med sig själv och ville gosa massor när jag hoppat av. 
 
Jag red riktigt bra igår och jag börjar få tillbaka all styrka i kroppen efter mitt uppehåll på 3 år. Och jag rider med hela kroppen och har balansen i bålen och inte i händerna. Känns fantastiskt. 
 
Puss! <3
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adonis

f.2008 Friendship - Bernstein

RSS 2.0